Розмір шрифту:
Вибір оптимального конструктивного виконання вуглепластикової стінки нервюри крила літака з умов міцності, жорсткості та стійкості
Остання редакція: 2021-05-24
Анотація
Розвиток цивільної авіації наразі демонструє сталу тенденцію щодо збільшення частки композиційних матеріалів в силовій конструкції літаків. В сучасних моделях окремих пасажирських літаків вона вже перевищує 50%. Нові матеріали вимагають нових конструктивних рішень при проектуванні елементів силового каркасу літаків, які б забезпечували характеристики їх міцності, жорсткості і стійкості, встановлені авіаційними правилами [1, 2].
У даній роботі детально описані існуючі варіанти конструктивного виконання вуглепластикової стінки нервюри крила пасажирського літака, визначені за наведеними методиками їх характеристики міцності, жорсткості і стійкості. Запропонований у роботі алгоритм надав можливість порівняти та обрати оптимальні конструкції нервюри відповідно до заданих критеріїв.
Висновки. На даний час не існує єдиного рішення щодо найбільш вдалої конструкції стінки нервюри крила літака, виготовленої із композитного матеріалу. Найкращі характеристики жорсткості і стійкості має стінка нервюри синисуідальної форми. Найбільшу міцність забезпечує стінка, яка виготовлена із поперечними ребрами. При виборі того чи іншого варіанту конструктивного рішення стінки нервюри можливо користуватись запропонованим у роботі алгоритмом, який забезпечує виконанння необхідних вимог що пред’являються до міцності, жорсткості і стійкості елементів авіаційних конструкцій.
У даній роботі детально описані існуючі варіанти конструктивного виконання вуглепластикової стінки нервюри крила пасажирського літака, визначені за наведеними методиками їх характеристики міцності, жорсткості і стійкості. Запропонований у роботі алгоритм надав можливість порівняти та обрати оптимальні конструкції нервюри відповідно до заданих критеріїв.
Висновки. На даний час не існує єдиного рішення щодо найбільш вдалої конструкції стінки нервюри крила літака, виготовленої із композитного матеріалу. Найкращі характеристики жорсткості і стійкості має стінка нервюри синисуідальної форми. Найбільшу міцність забезпечує стінка, яка виготовлена із поперечними ребрами. При виборі того чи іншого варіанту конструктивного рішення стінки нервюри можливо користуватись запропонованим у роботі алгоритмом, який забезпечує виконанння необхідних вимог що пред’являються до міцності, жорсткості і стійкості елементів авіаційних конструкцій.
Ключові слова
нервюра крила літака, композитні матеріали, алгоритм, оптимальна конструкція.
Посилання
1. Авіаційні правила України «Технічні вимоги та адміністративні процедури щодо льотної експлуатації в цивільній авіації», затверджені Наказом Державної авіаційної служби України 05.07.2018 № 682.
2. U.S. Department of Transportation. Standard Airworthiness Certification Regulations. https://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx.
2. U.S. Department of Transportation. Standard Airworthiness Certification Regulations. https://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx.