Розмір шрифту:
Дослідження міцності захисного покриття елементів обшивки пасажирського літака
Остання редакція: 2021-05-24
Анотація
Під час експлуатація , на обшивку літака постійно діють зовнішні чинники, як природного походження так і пов’язані із дією зовнішніх агресивних середовищ. Найбільш дешевим варіантом захисту обшивки літака є лакофарбові покриття (ЛФП).
Експериментальна перевірка того чи іншого конструкційного рішення в авіабудівній галузі із використанням натурних моделей має велику собівартість. Використання в розрахунках та проектуванні методу скінчених елементів (МСЕ) значно зменшує витрати на випробування, конструювання та проектування, відчутно покращує продуктивність, якість та комфорт в авіаційній галузі [1, 2].
Основним завданням роботи, що проводиться, є перевірка міцності захисного покриття елементів обшивки пасажирського літаків експериментальними методами із використанням зразків обшивки та розрахунковими засобами спеціалізованого програмного забезпечення для віртуального моделювання процесів деформування під дією зовнішніх впливів - MSC.PATRAN, MSC.NASTRAN, Femap [3].
В роботі було проаналізовано інженерні методи проектування та перевірки лакофарбового покриття елементів обшивки літака. Побудовано модель робочої деталі та її спрощена версія в системах автоматизованого проектування (САПР). Порівняні результати обох варіантів, виведений коефіцієнт збільшення вібронавантаженності. Наведені та досліджені 7 виконань обшивки, за результатами, вони були розбиті на групи та був побудований експеримент. Розраховано час форсованих випробувань. Результати розрахункових досліджень співпали з експериментальними даними, що свідчить про можливість використання комп’ютерного моделювання у задачах такого типу.
Експериментальна перевірка того чи іншого конструкційного рішення в авіабудівній галузі із використанням натурних моделей має велику собівартість. Використання в розрахунках та проектуванні методу скінчених елементів (МСЕ) значно зменшує витрати на випробування, конструювання та проектування, відчутно покращує продуктивність, якість та комфорт в авіаційній галузі [1, 2].
Основним завданням роботи, що проводиться, є перевірка міцності захисного покриття елементів обшивки пасажирського літаків експериментальними методами із використанням зразків обшивки та розрахунковими засобами спеціалізованого програмного забезпечення для віртуального моделювання процесів деформування під дією зовнішніх впливів - MSC.PATRAN, MSC.NASTRAN, Femap [3].
В роботі було проаналізовано інженерні методи проектування та перевірки лакофарбового покриття елементів обшивки літака. Побудовано модель робочої деталі та її спрощена версія в системах автоматизованого проектування (САПР). Порівняні результати обох варіантів, виведений коефіцієнт збільшення вібронавантаженності. Наведені та досліджені 7 виконань обшивки, за результатами, вони були розбиті на групи та був побудований експеримент. Розраховано час форсованих випробувань. Результати розрахункових досліджень співпали з експериментальними даними, що свідчить про можливість використання комп’ютерного моделювання у задачах такого типу.
Ключові слова
обшивка літака; міцність; напружено-деформований стан; метод скінчених елементів; комп’ютерне моделювання
Посилання
1.Агапов В. П. Метод конечных элементов в статике, динамике и устойчивости пространственых тонкостеных подкрепленых конструкций. – М; Изд. АСВ, 2000
2.Савула Я. Г. Метод скінченних елементів / Я. Г. Савула, Г. А. Шинкаренко. – Львів : Львів. ун-т. – 1999. – 80 с.
3.MSC.Patran в инженерных задачах. Учебное пособие / Б.О.Яхно, М.Н.Гладский – К.:НТУУ «КПИ», 2015 – 128 с.
2.Савула Я. Г. Метод скінченних елементів / Я. Г. Савула, Г. А. Шинкаренко. – Львів : Львів. ун-т. – 1999. – 80 с.
3.MSC.Patran в инженерных задачах. Учебное пособие / Б.О.Яхно, М.Н.Гладский – К.:НТУУ «КПИ», 2015 – 128 с.