Розмір шрифту:
До питання резервування гідропневматичних амортизаторів в складі систем віброзахисту авіаційних та транспортних засобів
Остання редакція: 2021-05-04
Анотація
В наш час гідравлічні та пневмогідравлічні амортизатори широко застосовують у складі систем вібраційного захисту авіаційних та транспортних засобів. Починаючи від дуже простих систем вібраційного захисту і закінчуючи системами інтелектуального захисту, що відповідають механотронній структурі [1-2]. При русі транспортного засобу по дорожньому покриттю з нерівностями, або при русі на певній поверхні виникають вібраційні коливання, які передаються повністю або часткову на об’єкт віброзахисту. Для зменшення шкідливих вібраційних коливань системи віброзахисту застосовують амортизуючі пристрої [1-3]. Гідравлічний амортизатор являє собою найпростіший об’ємний насос, який перекачує рідину з штокової камери в поршневу через калібровані дроселі та систему клапанів. Характеристика найпростішого амортизатора визначається як залежність швидкості руху поршня від зусилля його опору.
Як відомо значну увагу приділяють при експлуатації амортизаторів у складі спеціальної техніки (військової) та літакобудуванні. Тому що будь-які технічні системи, конструкції та деталі повинні бути безвідмовні та надійні на протязі певного строку експлуатації та забезпечувати безвідмовну роботу та планову характеристику в змінних умовах експлуатації. Якщо взяти як приклад військову техніку то там головною метою є безвідмовність роботи та надійність у складних умовах експлуатації. Як приклад однієї складової безвідмовності військового БТР це є застосування автоматичної системи підкачування камери колеса якщо її пошкоджено.
Візьмемо другий приклад це літакобудування. В літакобудуванні також ставляться над підвищенні вимоги до систем та модулів, конструкцій та деталей як і у військовій техніці. Тут головною метою постає надійність посадки літака в будь-яких умовах та при відмові основної системи. Як приклад це використання допоміжної гідросистеми з демпферними пристроями у шасі літака якщо раптово основна вийде з ладу або пошкодиться (резервування «холодне» та «гаряче»).
Якщо проаналізувати ці два приклади то виникає у деяких системах потреба у резервуванні гідропневматичного амортизатора за рахунок його дублювання. Для того щоб зменшити вірогідність, що демпферна система може вийти з ладу та розгрузити систему віброзахисту, запропоновано замість одного амортизатору застосувати декілька і більше з застосуванням моніторингу.
Для вирішення поставленої задачі планується зробити певний реінжиніринг системи віброзахисту та дублювати амортизатор з подальшою оцінкою запропонованого технічного рішення.
Як відомо значну увагу приділяють при експлуатації амортизаторів у складі спеціальної техніки (військової) та літакобудуванні. Тому що будь-які технічні системи, конструкції та деталі повинні бути безвідмовні та надійні на протязі певного строку експлуатації та забезпечувати безвідмовну роботу та планову характеристику в змінних умовах експлуатації. Якщо взяти як приклад військову техніку то там головною метою є безвідмовність роботи та надійність у складних умовах експлуатації. Як приклад однієї складової безвідмовності військового БТР це є застосування автоматичної системи підкачування камери колеса якщо її пошкоджено.
Візьмемо другий приклад це літакобудування. В літакобудуванні також ставляться над підвищенні вимоги до систем та модулів, конструкцій та деталей як і у військовій техніці. Тут головною метою постає надійність посадки літака в будь-яких умовах та при відмові основної системи. Як приклад це використання допоміжної гідросистеми з демпферними пристроями у шасі літака якщо раптово основна вийде з ладу або пошкодиться (резервування «холодне» та «гаряче»).
Якщо проаналізувати ці два приклади то виникає у деяких системах потреба у резервуванні гідропневматичного амортизатора за рахунок його дублювання. Для того щоб зменшити вірогідність, що демпферна система може вийти з ладу та розгрузити систему віброзахисту, запропоновано замість одного амортизатору застосувати декілька і більше з застосуванням моніторингу.
Для вирішення поставленої задачі планується зробити певний реінжиніринг системи віброзахисту та дублювати амортизатор з подальшою оцінкою запропонованого технічного рішення.
Ключові слова
резервування, дублювання, демпфер, амортизатор.
Посилання
1. Дербаремдикер А.Д. Гидравлические амортизаторы автомобиля. – М.: Машиностроение, 1986. – 216 с.
2. Ночніченко І.В., Яхно О.М. Застосування явища переносу та інформаційної ентропії до аналізу поведінки магнітореологічного демпфера / Наукові вісті НТУУ «КПІ»: науково-технічний журнал № 4 (120)’2018. – стр.54-62. doi: 10.20535/1810-0546.2018.4.141241.
3. Nochnichenko I. The character of the transfer phenomenon in the work processes of the hydraulic damper / I. Nochnichenko, O. Jakhno, I. Liberatskyi // Journal of the Technical University of Gabrovo, #59 (2019) I. – Gabrovo, Bulgaria, pp. 58 –61.
2. Ночніченко І.В., Яхно О.М. Застосування явища переносу та інформаційної ентропії до аналізу поведінки магнітореологічного демпфера / Наукові вісті НТУУ «КПІ»: науково-технічний журнал № 4 (120)’2018. – стр.54-62. doi: 10.20535/1810-0546.2018.4.141241.
3. Nochnichenko I. The character of the transfer phenomenon in the work processes of the hydraulic damper / I. Nochnichenko, O. Jakhno, I. Liberatskyi // Journal of the Technical University of Gabrovo, #59 (2019) I. – Gabrovo, Bulgaria, pp. 58 –61.