Остання редакція: 2020-05-19
Анотація
В роботі розглядається елемент системи керування літака АН-132д. Елемент є качалкою в каналі руля напрямку, яка служить для передачі руху. Качалка входить до механічної системи керування, та є елементом механізму для відхилення руля напрямку та зняття навантаження з проводки керування. Розрахунок та дослідження качалки при заданих навантаженнях є необхідним для розгляду, так як при руйнуванні качалки, даний механізм не буде функціонувати та може вивести з ладу деякі елементи електронної установки літака. Найбільш небезпечним положенням є положення, коли качалка знаходиться вертикально донизу. Це виникає тому, що при зміні кута сила буде діяти під кутом до качалки і згинальна сила буде зменшуватися через те, що змінюється кут дії сили ( тобто, враховуючи кут, сила буде зменшуватись через косинус цього кута).
Розв’язок проводився методом скінченних елементів за допомогою пакету Simcenter3D. При цьому здійснювалась дискретизація геометричної моделі складної форми на скінченні елементи. В нашому випадку вибирався тетраедричний скінченний елемент. Матеріал качалки механізму системи керування транспортним літаком - алюміній АК-6. Задача розв’язувалась в лінійній статичній постановці при заданих граничних умовах та навантаженнях.
В результаті роботи було визначено напружено-деформований стан качалки, знайдені головні максимальні напруження та чітко визначені місця, де буде можливе руйнування деталі. Також були представлени рекомендації, щодо удосконалення качалки механізму системи керування літаком.