Наукові конференції України, Інновації молоді в машинобудуванні 2020

Розмір шрифту: 
Розрахунок на міцність елемента системи керування транспортним літаком.
А. В. Нестеренко, С. І. Трубачев, С. Г. Кривова

Остання редакція: 2020-05-19

Анотація


В роботі розглядається елемент системи керування літака АН-132д. Елемент є качалкою в каналі руля напрямку, яка служить для передачі руху. Качалка входить до механічної системи керування, та є елементом механізму для відхилення руля напрямку та зняття навантаження з проводки керування. Розрахунок та дослідження качалки при заданих навантаженнях є необхідним для розгляду, так як при руйнуванні качалки, даний механізм не буде функціонувати та може вивести з ладу деякі елементи електронної установки літака. Найбільш небезпечним положенням є положення, коли качалка знаходиться вертикально донизу. Це виникає тому, що при зміні кута сила буде діяти під кутом до качалки і згинальна сила буде зменшуватися через те, що змінюється кут дії сили ( тобто, враховуючи кут, сила буде зменшуватись через косинус цього кута).

Розв’язок проводився методом скінченних елементів за допомогою пакету Simcenter3D. При цьому здійснювалась дискретизація геометричної моделі складної форми на скінченні елементи. В нашому випадку вибирався тетраедричний скінченний елемент.  Матеріал качалки механізму системи керування транспортним літаком - алюміній   АК-6. Задача розв’язувалась в лінійній статичній постановці при заданих граничних умовах та навантаженнях.

В результаті роботи було визначено напружено-деформований стан качалки, знайдені головні максимальні напруження та чітко визначені місця, де буде можливе руйнування деталі.  Також були представлени рекомендації, щодо удосконалення   качалки механізму системи керування літаком.


Ключові слова


метод скінченних елементів, система керування літаком, напруження