Остання редакція: 2020-05-15
Анотація
Актуальність: електричні транспорті засоби є перспективним напрямком розвитку автоіндустрії, проте у них є суттєві недоліки: мала ефективність та самоокупність наявної рекуперативної системи; неможливість дозаряджання за допомогою системи рекуперації переповнених енергоносіїв через обмеження їх ємкості, як результат, колосальні втрати.
Мета: підвищення енергоефективності та ККД рекуперативної системи електромобілів завдяки модифікації їхніх конструкцій впровадженням системи з маховиком та позбавленням від наявних елементів регенеративного гальмування.
Для досягнення мети було поставлено наступні завдання:
- з’ясувати тенденції розвитку електрокарів;
- визначити переваги та недоліки електромобілів;
- вказати на актуальність особливостей рекуперативного гальмування електротранспорту;
- визначити роль маховиків, як механічних накопичувачів;
- розробити макет альтернативної машини та модель максимально-адаптивної і вигідної системи повернення енергії, що усуне основні проблеми електрокарів;
- провести екперименти та на їх основі зробити висновки.
Гіпотеза: можливість розробити альтернативну систему рекуперації електромобіля з метою підвищення її енергоефективності за допомогою введення системи з механічним накопичувачем енергії – маховиком.
Висновки: встановлення системи зможе вирішити одну з основних проблем рекуперації електромобілів – обмежений вміст акумуляторів, що також у свою чергу дозволить підвищити енергоефективність. Крім того захисна оболонка (вакуумний кожух) зможе зробити пристрій повністю безпечним, до того ж захистити пасажирів при аварійній ситуації та, з іншого боку, підвищити ККД поданої системи рекуперації за допомогою значного зменшення тертя елементів та маховика.
Запропонована система регенеративного гальмування проявляє себе з більшою ефективністю та самоокупністю, що відкриває багато переваг над наявною сьогодні.
Результати: пошук альтернативного методу рекуперації є доречним. Використовуючи запропонований спосіб регенерації енергії стане можливим у 2 рази більше зекономити та підвищити енергоефективність запропонованої системи рекуперації, порівнюючи з наявною сьогодні. Це збільшення пробігу електрокара на 35 км кожних 100 км ходу. Це зможе зменшити й кількість разів заряджання автівки на 135 заряджань у рік, що також допоможе вберегти акумулятор та продовжити строк його дії, тим самим зменшивши навантаження на енергоносій.
Також сама система регенеративного гальмування окупить себе всього за 3 роки, що значно швидше, ніж у наявної сьогодні.