Остання редакція: 2019-05-22
Анотація
Система прибирання-випуску шасі складається з гідравлічних зв’язків основного управління прибирання-випуску передніх і основних опор, гідравлічного зв’язку випуску основних опор, діючих органів і електросистеми управління електромагнітними розподільниками гідрозв’язків основного і резервного управління прибирання й випуску шасі. Електросистема забезпечує дистанційне управління електророзподільників, сигналізацію положення опор і блокування прибиранням при стиснутих амортизаторах. При дослідженні систем літака були виявлені ряд переваг та недоліків, які впливають на роботу систем, працездатність, швидкодію, безвідмовність, безпеку при різних умовах експлуатації. Зокрема було розглянуто схематичну та принципову схему системи роботи прибирання й випуску шасі. Проведений аналіз пошукового матеріалу, щодо статистики відмов чи часткової непрацездатності даного гідравлічного вузла, показав на те що частина відмов пов’язана з виходом з ладу саме гідравлічного замку, який має працювати завжди і на всі 100%.
Було виявлено, що під час зльоту і посадки в системі були різні показники моменту зусилля, яке йде до гідроциліндру (на початку ходу і в кінці) [1]. На початку ходу циліндру, який фіксує положення кута шасі, навантаження досягало 16.2 МПа. У кінці ходу навантаження сягало 1,75 МПа. Для вирішення проблеми ми вирішили змінити конструкцію гідрозамка. Розрахунок виконувався в програмі Excel, з можливістю вибору рідини, різних параметрів каналу, різних початкових температурних умов з подальшим розрахунком зміни температури, швидкості вздовж каналу та зі значеннями часу стабілізації температури та швидкості при перехідних процесах. При перерозрахунках за іншою методикою розрахунків таких систем мобільних приводів, було досягнуто змінити показників вихідних параметрів в кращу сторону, а саме: зусилля на початку руху – 12,7 МПа, зусилля в кінці руху – 1,55 МПа.
Наступним етапом дослідження було поставлено задачу модернізувати існуючу схему приводу, а саме гідрозамку шасі літака, відповідно до покращених результатів проведених перед проектних розрахунків. В конструкції було змінено габарити, довжини каналів, перекомпоновано розміщення елементів гідравлічного вузла.Ключові слова
Посилання
- 1. АНТК им. Антонова Свечение Самолет АН-148-100 и электризация при течении диэлектрических жидкостей в узком канале // ЖФХ. 2009. Т. 83.№ 8. С. 1585–1590.
- 2. Муращенко, А.М. Дослідження гідравлічних каналів при нестабільних температурних умовах / Муращенко А.М., Яхно О.М., Губарев О.П., Кіца А. // Матеріали XXІІ Міжнар. наук.-тех. конф. «Гідроаеромеханіка в інженерній практиці» : тези доп. – Київ, 2017. С.79. – 186 с.
- О.М. Яхно. Эффективность работы комбинированного привода механизации крыла при различных температурах жидкости // О.М. Яхно., д.т.н., А.П. Губарев, д.т.н., А.Н. Муращенко асп. // Гідравліка і гідротехніка: Науково-технічний збірник. Вип. 65. – К.:НТУ, 2011. – 60 с.